ユースケのハング日記


by cxtwh785
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カテゴリ:Technics( 9 )

Dune De Pyla 2008

Dune De Pyla 2008
http://www.vimeo.com/1321506
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by cxtwh785 | 2009-12-09 08:34 | Technics
http://link.airsports.tv/services/player/bcpid6933766001?bctid=37994961001

3人とも水面クラッシュやん・・・
誰もターゲットオンした人はいなかったのかな。
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by cxtwh785 | 2009-11-11 01:11 | Technics

Let your glider do the flying

Let your glider do the flying
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by cxtwh785 | 2008-02-14 01:26 | Technics
西日本XCキャンプ 二日目
西日本XCキャンプ 一日目

先週神ノ倉言ったとき川地さんが塾を開催していた。
その様子です。

あの時に白木山リターンはすごいなぁ。
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by cxtwh785 | 2007-03-23 16:31 | Technics

クロスカントリーの掟

鬼飛(おにとび)ブログ(PGの方のブログ)に
クロスカントリの掟
という記事があったのでリンク

クロスカントリーの掟 3
クロスカントリーの掟 2
クロスカントリーの掟 1
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by cxtwh785 | 2007-03-08 23:57 | Technics
Improve your flying skills with See you
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by cxtwh785 | 2007-02-15 21:13 | Technics

ループの失敗・・

OZレポートから見つけてきました。

ループの失敗で、上下逆さまになり、キールが折れて、人がスイングラインと折れたキールの一部分だけで、落下しています・・・。
この人は無事だったそうですが、ループなんてするもんじゃないよな・・。


ダウンロードはこちらから。(from OZレポート)

その記事

It is actually the keel that snapped. And what you see following the pilot down are not the cross bars.

A loop on 2005-10-15

The way you shouldn't do it!

A small timing error, too slow at the highest point, a wrong adjustment and you're confused. Give it even more push out, when it's mushing, in order to still get over the apex, is definitely wrong. The center of gravity goes to the back instead of forwards and you fall into the sail. The better variation which is more promising (without any guarantee): As soon as one feels that the equipment loses speed and starts mushing (loose hang strap), hold the bar to your chest with all your strength and pray that it doesn't tumble... Actually I knew that in theory, but I still reacted wrong. I hope it fits during the next time. Important with aerobatics: The Minimum Height!!! I flew the failed loop with 350m AGL. If I had started the loop 100m lower.

Exactly what happened to the equipment isn't completely clear to me. The only broken tube is the keel. About 40cm before the hang point (probably by the crossbar). Thus the crossbar lost its anchor (the sail ripped from the crossbar junction to the nose) and drove to the rear and out the double surface.The rest can be seen on the neat video clip. Unfortunately, the camera man doesn't stay cool!

Hang loose!!! (not meaning the hang strap)

Fredy
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by cxtwh785 | 2005-12-22 14:18 | Technics
ブレットのblogより

Guga has a good eye for soaring birds.
Not only does he spot them first, but he seems to recognize changes in the thermalling behaviour of a gaggle of urubus.
He would often suddenly move over to another group of vultures,
even though they were not climbing beter, but were flying a little differently.
Sure enough, their thermal would soon become stronger,
and we were there when it happened.


意訳:
グガはソアリングしている鳥をよく見れる。
鳥をいち早く見つけるだけではなく、urubus(たぶん鳥の種類)のガグルのサーマリングしている動作の変化に気づける。
コンドル(:vulture)の上昇率がよりよいときだけでなく、ちょっとした飛び方の違いに気づき、別のコンドルのガグルに突然移ることがある。
そのようなときは確かに、そのサーマルがすぐに強くなることがよくある。


僕の約は下手だが、このblogの読者の役に立てればいいなぁと思いつつ、訳してみました。
反応があればうれしいなぁ・・
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by cxtwh785 | 2005-10-10 23:33 | Technics

KP通信

先日竜門に飛びに行き、トノエアーのショップで、KP通信を読ましてもらい、
とても気にいり、メール配信を依頼し、メールが届きました。

KPな方々の大会情報等やエマグラムのことなど、
とても楽しかったですし、勉強になります。
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by cxtwh785 | 2005-06-09 01:15 | Technics